TRÁVNÍČEK, Marek. Přínos integrované terénní výuky pro pohybovou aktivitu žáků na 1. stupni ZŠ (Benefits of an integrated field work for physical activity of primary school students). In PhDr. Petra Matošková, Ph.D. Fórum pedagogické kinantropologie. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2013, p. 70-75. ISBN 978-80-87647-07-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přínos integrované terénní výuky pro pohybovou aktivitu žáků na 1. stupni ZŠ
Name in Czech Přínos integrované terénní výuky pro pohybovou aktivitu žáků na 1. stupni ZŠ
Name (in English) Benefits of an integrated field work for physical activity of primary school students
Authors TRÁVNÍČEK, Marek (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Praha, Fórum pedagogické kinantropologie, p. 70-75, 6 pp. 2013.
Publisher Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14510/13:00071008
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-87647-07-3
Keywords (in Czech) Pohybová aktivita; integrovaná výuka, terénní výuka, integrovaná terénní výuka
Keywords in English physical activity; integrated learning; field work; integrated field work
Tags rivok
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 8/4/2014 18:06.
Abstract
Cílem příspěvku je představit projekt disertační práce, která se zabývá problematikou pohybové aktivity v edukačním procesu na 1. stupni základní školy. Práce se zaměřuje zejména na monitoring pohybové aktivity u dětí mladšího školního věku během pobytu ve škole. Cílem práce je vyhodnotit přínos integrované terénní výuky pro celkovou pohybovou aktivitu žáků. Konkrétně se práce zaměří na objem, intenzitu a obsah pohybové aktivity v rámci celkového pohybového režimu školy a v rámci integrované terénní výuky.
Abstract (in English)
The goal of this contribution is to present a project of dissertation thesis that deals with problems concerning physical activity during primary school education. It aims particularly at monitoring of physical activities of children during school hours. Its goal is to evaluate benefits of integrated field education for overall physical activity of pupils. Namely the thesis will concentrate on the volume, intensity and form of physical activity in the frame of overall regime of school physical activity and integrated field work.
PrintDisplayed: 30/7/2024 00:19