Detailed Information on Publication Record
2013
Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování
VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁBasic information
Original name
Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování
Name (in English)
Early Intervention as a Resource of Inclusive Approaches to Children at Risk of Behavioral Disorders
Authors
VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 179 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071079
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6518-5
Keywords (in Czech)
drama; speciální pedagogika; intervence; resilience; výzkum; dítě v riziku poruchy chování; porucha chování;.
Keywords in English
Drama; special education; intervention; resilience; research; child at risk of behavior disorder; behavior disorder.
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 10/4/2014 16:29, Mgr. Martina Dvořáková
V originále
Centrálním tématem publikace jsou specifika edukačních potřeb dětí v institucionální výchově dětského domova a jejich naplňování s využitím intervence formou dramatické výchovy. Autorky předkládají odborníkům z praxe příklady výzkumem ověřených strategií cílené intervence, které posilují sociální kompetence dětí. Aktivity jsou zaměřeny na snížení rizika problémů v jejich chování a na posílení jejich resilience.
In English
The key topic of the publication involves the specifics of educational needs of children in educational institutions and their implementation with the use of intervention in the form of drama education. The authors present to the practitioners examples of research proven strategies of targeted intervention which reinforce children’s social competences. The activities are concentrated on the reduction of problems in their behavior and on the strengthening of their resilience.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|