B 2013

Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování

VOJTOVÁ, Věra and Marie PAVLOVSKÁ

Basic information

Original name

Včasná intervence jako zdroj inkluzivních přístupů k dětem v riziku poruch chování

Name (in English)

Early Intervention as a Resource of Inclusive Approaches to Children at Risk of Behavioral Disorders

Authors

VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie PAVLOVSKÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 179 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071079

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6518-5

Keywords (in Czech)

drama; speciální pedagogika; intervence; resilience; výzkum; dítě v riziku poruchy chování; porucha chování;.

Keywords in English

Drama; special education; intervention; resilience; research; child at risk of behavior disorder; behavior disorder.

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 10/4/2014 16:29, Mgr. Martina Dvořáková

Abstract

V originále

Centrálním tématem publikace jsou specifika edukačních potřeb dětí v institucionální výchově dětského domova a jejich naplňování s využitím intervence formou dramatické výchovy. Autorky předkládají odborníkům z praxe příklady výzkumem ověřených strategií cílené intervence, které posilují sociální kompetence dětí. Aktivity jsou zaměřeny na snížení rizika problémů v jejich chování a na posílení jejich resilience.

In English

The key topic of the publication involves the specifics of educational needs of children in educational institutions and their implementation with the use of intervention in the form of drama education. The authors present to the practitioners examples of research proven strategies of targeted intervention which reinforce children’s social competences. The activities are concentrated on the reduction of problems in their behavior and on the strengthening of their resilience.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education