Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1159508, author = {Vítková, Marie}, address = {Brno}, booktitle = {Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.}, edition = {1.}, editor = {PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al}, keywords = {inclusive school; inclusive school climate; individualized support; inclusive teaching; heterogeneity; inclusive didactics; inclusive education}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-245-1}, pages = {43-55}, publisher = {Paido}, title = {Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1159508 AU - Vítková, Marie PY - 2013 TI - Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152451 KW - inclusive school KW - inclusive school climate KW - individualized support KW - inclusive teaching KW - heterogeneity KW - inclusive didactics KW - inclusive education N2 - Kapitola se zabývá problémem vývoje inkluzivní školy, analyzuje některé teoretické zahraniční studie, a to se zaměřením na téma školní inkluzivní klima, inkluzivní vyučování, heterogenitu ve škole a inkluzivní didaktiku, které konfrontuje se současnou situací u nás. V závěru kapitoly je uveden příklad z výzkumného projektu, týkající se názorů pedagogických pracovníků, učitelů, speciálních pedagogů, rodičů žáků se zdravotním postižením a intaktních žáků ve škole na problém inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami do školy hlavního vzdělávacího proudu, a za jakých podmínek. Z uvedeného příkladu plyne znatelný rozpor mezi současnými názory vědeckých pracovníků zejména v zahraničí a současnou praxí u nás, i když souhlas s myšlenkou inkluze žáků se zdravotním postižením do běžné školy zazněl od většiny dotazovaných. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - školní klima, inkluzivní vyučování, heterogenita ve škole, inkluzivní didaktika. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. \textit{Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education.}. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s.~43-55. ISBN~978-80-7315-245-1.
|