KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL and Hana FILOVÁ. Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání (The Values and Principles of Inclusion in Primary Education). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 51-61. ISBN 978-80-7315-246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání
Name (in English) The Values and Principles of Inclusion in Primary Education
Authors KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jiří HAVEL (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Hana FILOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 51-61, 11 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071093
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech) inkluze; škola pro všechny; školní vzdělávací program; hodnoty inkluze; principy inkluze; indikátory inkluze; respekt
Keywords in English inclusion; school for all; school educational programme; inclusive values; inclusive principles; indicators of inclusion; respect
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 5/3/2014 15:22.
Abstract
V kapitole seznamujeme čtenáře s vybranými výsledky řešení dílčího úkolu výzkumného záměru PdF MU MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zaměřujeme se na pojetí hodnot a principů v teorii inkluzivního vzdělávání a na hodnotovou dimenzi inkluze v praxi prvního stupně základních škol. Cílem výzkumu je porovnání záměrů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů.
Abstract (in English)
The chapter introduces the reader with selected results of the sub-task research project as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. We focus on the concept of values and principles in the theory of inclusive education and the value dimension of inclusion in primary school practice. The research objective is to compare inclusive intentions from school educational programmes in selected schools with the real situation in the classroom based on observations by monitoring selected indicators.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 10/10/2024 01:29