Detailed Information on Publication Record
2013
Přístupy učitelů k nadaným žákům
ŠŤÁVA, JanBasic information
Original name
Přístupy učitelů k nadaným žákům
Name (in English)
Teachers' Approaches to Gifted Learners
Authors
ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 103-120, 18 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071097
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech)
nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se speciálními potřebami vzdělávání
Keywords in English
gifted learner; legislative framework for work with gifted learners; teachers‘ approaches to gifted learners; moral dimension of the profession; code of ethics; ethics in the work of teachers; teacher and pupils with special educational needs
Změněno: 25/3/2014 18:25, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při výzkumném řešení bylo použito metody rozhovoru a dotazníků.
In English
The chapter deals with the teacher‘s approaches to education of gifted learners, and also the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the teacher’s work. Some of the ethical aspects of being a teacher of pupils with special educational needs are also mentioned. In the research the solutions were used the methods of the interview and questionnaires.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|