C 2013

Přístupy učitelů k nadaným žákům

ŠŤÁVA, Jan

Basic information

Original name

Přístupy učitelů k nadaným žákům

Name (in English)

Teachers' Approaches to Gifted Learners

Authors

ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 103-120, 18 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071097

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-246-8

Keywords (in Czech)

nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se speciálními potřebami vzdělávání

Keywords in English

gifted learner; legislative framework for work with gifted learners; teachers‘ approaches to gifted learners; moral dimension of the profession; code of ethics; ethics in the work of teachers; teacher and pupils with special educational needs
Změněno: 25/3/2014 18:25, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.

Abstract

V originále

Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při výzkumném řešení bylo použito metody rozhovoru a dotazníků.

In English

The chapter deals with the teacher‘s approaches to education of gifted learners, and also the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the teacher’s work. Some of the ethical aspects of being a teacher of pupils with special educational needs are also mentioned. In the research the solutions were used the methods of the interview and questionnaires.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education