ŠŤÁVA, Jan. Přístupy učitelů k nadaným žákům (Teachers' Approaches to Gifted Learners). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 103-120. ISBN 978-80-7315-246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přístupy učitelů k nadaným žákům
Name (in English) Teachers' Approaches to Gifted Learners
Authors ŠŤÁVA, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 103-120, 18 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071097
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech) nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se speciálními potřebami vzdělávání
Keywords in English gifted learner; legislative framework for work with gifted learners; teachers‘ approaches to gifted learners; moral dimension of the profession; code of ethics; ethics in the work of teachers; teacher and pupils with special educational needs
Changed by Changed by: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Changed: 25/3/2014 18:25.
Abstract
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při výzkumném řešení bylo použito metody rozhovoru a dotazníků.
Abstract (in English)
The chapter deals with the teacher‘s approaches to education of gifted learners, and also the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the teacher’s work. Some of the ethical aspects of being a teacher of pupils with special educational needs are also mentioned. In the research the solutions were used the methods of the interview and questionnaires.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 12/7/2024 15:08