Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1159542, author = {Kopečný, Petr and Klenková, Jiřina}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII}, edition = {1.}, editor = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al}, keywords = {communication skills; social services; institutions; home; day care centre; speech therapy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-7315-246-8}, pages = {153-164}, publisher = {Paido}, title = {Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1159542 AU - Kopečný, Petr - Klenková, Jiřina PY - 2013 TI - Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením VL - Neuveden PB - Paido CY - Brno SN - 9788073152468 KW - communication skills KW - social services KW - institutions KW - home KW - day care centre KW - speech therapy N2 - Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností u žáků v pásmu středně těžkého mentálního postižení. Primární zdravotní postižení projevující se snížením intelektových schopností se sekundárně odráží rovněž v komunikační schopnosti jedince, narušena je obvykle receptivní i expresivní stránka jazyka, osoba s mentálním postižením je omezena v dovednostech sociálního užití komunikačních schopností. Kapitola se věnuje logopedické intervenci u žáků se středně těžkým mentálním postižením žijících v zařízeních sociálních služeb s ohledem na rozvoj jejich pragmatické jazykové roviny. Kapitola prezentuje výsledky kvantitativně orientovaného výzkumného šetření s navázáním kvalitativních metod, hlavní výzkumnou techniku tvoří nestandardizovaný dotazník vlastní konstrukce a rozhovory s učiteli, logopedy a pracovníky v sociálních službách. Předmětem šetření je analýza rozvoje sociální aplikace komunikace u žáků s mentálním postižením v prostředí sociálních služeb. ER -
KOPEČNÝ, Petr and Jiřina KLENKOVÁ. Význam posilování pragmatické roviny jazyka u žáků se středně těžkým mentálním postižením (The Importance of Strengthening Pragmatic Language in Students with Moderate Intellectual Disability). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. \textit{Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII}. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p.~153-164. ISBN~978-80-7315-246-8.
|