Detailed Information on Publication Record
2013
Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky
HORÁKOVÁ, RadkaBasic information
Original name
Využití Lingových zvuků jako nástroje kontroly správného fungování sluchové protetiky
Name (in English)
Using of the Ling Sounds as a Tool for Correct Functioning Control of the Hearing Device
Authors
HORÁKOVÁ, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 185-196, 12 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071101
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech)
sluchové postižení; sluchová protetika; sluchadla; kochleární implantát; FM systém; sluchová zkouška; test Lingových zvuků
Keywords in English
hearing impairment; hearing instruments; hearing aids; cochlear implant; FM system; hearing test; Ling – 6 sound test
Tags
Reviewed
Změněno: 2/3/2014 22:24, PhDr. Radka Horáková, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřena na problematiku užívání kompenzačních pomůcek u osob s postižením sluchu. Důraz je kladen především na dětskou populaci, protože u této věkové kategorie je mnohdy velmi obtížné určit, zda příslušná sluchová pomůcka (sluchadlo či kochleární implantát) přináší dítěti užitek v oblasti rozvoje mluvené řeči. V rámci provedeného kvalitativního výzkumného šetření, jehož výsledky jsou v článku obsaženy, proběhlo pozorování dvou chlapců se sluchovým postižením předškolního věku. V obou případech byly využívány Lingovy zvuky jako nástroj pro hodnocení jejich reakcí v řečových frekvencích.
In English
The chapter is focused on the using of assistive hearing and listening devices in people with hearing impairment. The emphasis is placed mainly on the children population, because in this age group it is often very difficult to determinate whether the hearing instrument (hearing instrument or cochlear implant) is appropriate and brings the benefit for the speech acquisition. In the conducted qualitative research study, the results of which are included in the article, observation was conducted with two boys with hearing impairment in preschool age. In both cases The Ling - 6 sounds were used as a tool for evaluating the responses of speech frequencies.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|