GRENAROVÁ, Renée. Sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy (Self-esteem of Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Lessons at Upper Elementary School Level). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 225-236. ISBN 978-80-7315-246-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy
Name (in English) Self-esteem of Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Lessons at Upper Elementary School Level
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 225-236, 12 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071105
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech) výzkum; žák; sebehodnocení; specifické poruchy učení; výuka ruského jazyka; 2. stupeň základní školy
Keywords in English research; pupil; self-esteem; specific learning difficulties; Russian language lessons; upper elementary school level
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 5/3/2014 15:15.
Abstract
Kapitola zkoumá problematiku sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, u nichž byly diagnostikovány specifické poruchy učení, a byli integrováni do běžného typu základních škol, mají ve srovnání se svými spolužáky a vrstevníky nižší sebehodnocení ve výuce ruského jazyka. Výzkum byl realizován v roce 2012/2013 v rámci řešení výzkumného projektu doktorského studia a výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.
Abstract (in English)
The chapter explores the issue of self-esteem of pupils with specific learning difficulties in Russian language lessons at the upper elementary school level. The goal of research was to find out whether the pupils, who have been diagnosed with some type of specific learning difficulties and integrated into mainstream primary schools have lower self-esteem in comparison to other classmates and children of their age in Russian language lessons. The research study was conducted in 2012/2013 as a part of a doctoral research project and the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/7/2024 22:28