C 2013

Sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy

GRENAROVÁ, Renée

Basic information

Original name

Sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy

Name (in English)

Self-esteem of Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Lessons at Upper Elementary School Level

Authors

GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 225-236, 12 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071105

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-246-8

Keywords (in Czech)

výzkum; žák; sebehodnocení; specifické poruchy učení; výuka ruského jazyka; 2. stupeň základní školy

Keywords in English

research; pupil; self-esteem; specific learning difficulties; Russian language lessons; upper elementary school level
Změněno: 5/3/2014 15:15, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola zkoumá problematiku sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka na 2. stupni základní školy. Cílem výzkumu bylo zjistit, zda žáci, u nichž byly diagnostikovány specifické poruchy učení, a byli integrováni do běžného typu základních škol, mají ve srovnání se svými spolužáky a vrstevníky nižší sebehodnocení ve výuce ruského jazyka. Výzkum byl realizován v roce 2012/2013 v rámci řešení výzkumného projektu doktorského studia a výzkumného záměru MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání.

In English

The chapter explores the issue of self-esteem of pupils with specific learning difficulties in Russian language lessons at the upper elementary school level. The goal of research was to find out whether the pupils, who have been diagnosed with some type of specific learning difficulties and integrated into mainstream primary schools have lower self-esteem in comparison to other classmates and children of their age in Russian language lessons. The research study was conducted in 2012/2013 as a part of a doctoral research project and the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education