BAZALOVÁ, Barbora. Teorie a praxe možností edukace žáků s poruchami autistického spektra v jednotlivých věkových obdobích. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 281-300. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie a praxe možností edukace žáků s poruchami autistického spektra v jednotlivých věkových obdobích
Název anglicky Theory and Practice of Possibilities in Education of Students with Autism Spectrum Disorders in Various Age Periods
Autoři BAZALOVÁ, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 281-300, 20 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071109
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky edukace; žák; porucha autistického spektra; legislativa
Klíčová slova anglicky education; student; autism spectrum disorder; legislation
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 5. 3. 2014 15:13.
Anotace
V kapitole jsou analyzovány možnosti edukace žáků s poruchami autistického spektra v jednotlivých věkových obdobích. Teoretické poznatky jsou průběžně doplňovány výsledky realizovaných výzkumných šetření. Na úvod je popsán legislativní rámec vzdělávání žáků s PAS, navazuje výčet možností umístění žáků ve školských zařízeních, jsou prezentovány výsledky šetření spokojenosti rodičů se vzděláváním jejich dětí. Následuje analýza možností edukace v průběhu jednotlivých věkových období od předškolního po vysokoškolské. Na závěr je představen vhodný způsobu práce s žáky s PAS.
Anotace anglicky
Possibilities in education of students with autism spectrum disorders in various age periods are analysed in this chapter. Theoretical data are complemented by the results of research investigations. The chapter begins with the description of the legislation framework for education students with ASDs, a list of possible placement of students into schools follows; the results of research investigations focusing on parental satisfaction with the education of their children are presented. The analysis of possibilities of placing students with ASDs in various age periods from pre-school age to university is described. At the end of the chapter, an appropriate way of working with students with ASDs is introduced.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 09:13