VOJTOVÁ, Věra. Cílené strategie podpory inkluzivní praxe školy (Targeted Strategies Promoting Inclusive School Practice). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido. p. 351-358. ISBN 978-80-7315-246-8. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Cílené strategie podpory inkluzivní praxe školy
Name in Czech Cílené strategie podpory inkluzivní praxe školy
Name (in English) Targeted Strategies Promoting Inclusive School Practice
Authors VOJTOVÁ, Věra (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, p. 351-358, 8 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071116
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-246-8
Keywords (in Czech) inkluzivní procesy školy; dotazník; problémové chování; podpora; intervence; výzkum; žákovské postoje
Keywords in English inclusive processes in school; questionnaire; behaviour difficulties; support; intervention; research; pupils’ attitudes
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Changed: 6/3/2014 10:06.
Abstract
V kapitole prezentujeme aplikaci výzkumu do praxe školy pro podporu jejího inkluzivního prostředí. Představíme navrhované postupy při interpretaci výstupů získaných použitím dotazníku žáky školy.
Abstract (in English)
This chapter introduces the application of research results into school in order to support its inclusive provisions. We are suggesting strategies based on results interpretation gathered from the questionnaire for students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 28/3/2024 22:57