PANČOCHA, Karel. Společenské přístupy k jedincům s postižením. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 31-42. ISBN 978-80-7315-245-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Společenské přístupy k jedincům s postižením
Název anglicky Societal Approaches to Individuals with Disabilities
Autoři PANČOCHA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 31-42, 12 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071122
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky postižení; společenské přístupy; segregace; utilizace; participace; inkluze
Klíčová slova anglicky disability; societal approaches; segregation; utilization; participation; inclusion
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 17. 1. 2014 00:02.
Anotace
V kapitole jsou analyzovány společenské přístupy k lidem s postižením podle typologie Simi Lintonové. V rámci našeho výzkumu společenský vývoj nepředstavujeme od restriktivního po inkluzivní, ale jako směsici přístupů, které společnost pro řešení otázek týkajících se postižení využívá. Text představuje praktické aplikace těchto přístupů v oblasti vzdělávání i každodenního života osob s postižením.
Anotace anglicky
This chapter analyzes societal approaches to individuals with disabilities according to the typology of Simi Linton. In our research, we argue that society does not develop from restrictive to inclusive but uses several approaches to deal with the issues of disability at the same time. Examples of practical application of these approaches in education and everyday lives of people with disabilities are presented.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 18:11