C 2013

Postoje k bariérám ovlivňujícím proces inkluze žáků se zrakovým postižením

VRUBEL, Martin

Basic information

Original name

Postoje k bariérám ovlivňujícím proces inkluze žáků se zrakovým postižením

Name (in English)

Attitudes to Barriers Affecting the Process of Inclusion of Pupils with Visual Impairments

Authors

VRUBEL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 117-125, 9 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071127

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-245-1

Keywords (in Czech)

inkluze; zrakové postižení; bariéry; postoje; media

Keywords in English

inclusion; visual impairment; barriers; attitudes; media

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2014 00:32, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola se věnuje postojům vedoucích pracovníků základních škol napříč kraji České republiky ve vztahu k bariérám, které ovlivňují proces inkluze žáků se zrakovým postižením. Text se také věnuje důležitému facilitátoru postojů - veřejným médiím a upozorňuje na obraz, který veřejná media inkluzi dávají.

In English

This chapter focuses on the management of primary schools across the regions of the Czech Republic. The text deals with barriers that affect the process of inclusion of pupils with visual impairments in primary schools. It introduces attitudes as important facilitators of inclusion and the image of inclusion in the public mass media.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education