Detailed Information on Publication Record
2013
Postoje k bariérám ovlivňujícím proces inkluze žáků se zrakovým postižením
VRUBEL, MartinBasic information
Original name
Postoje k bariérám ovlivňujícím proces inkluze žáků se zrakovým postižením
Name (in English)
Attitudes to Barriers Affecting the Process of Inclusion of Pupils with Visual Impairments
Authors
VRUBEL, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 117-125, 9 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071127
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech)
inkluze; zrakové postižení; bariéry; postoje; media
Keywords in English
inclusion; visual impairment; barriers; attitudes; media
Tags
Reviewed
Změněno: 17/1/2014 00:32, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola se věnuje postojům vedoucích pracovníků základních škol napříč kraji České republiky ve vztahu k bariérám, které ovlivňují proces inkluze žáků se zrakovým postižením. Text se také věnuje důležitému facilitátoru postojů - veřejným médiím a upozorňuje na obraz, který veřejná media inkluzi dávají.
In English
This chapter focuses on the management of primary schools across the regions of the Czech Republic. The text deals with barriers that affect the process of inclusion of pupils with visual impairments in primary schools. It introduces attitudes as important facilitators of inclusion and the image of inclusion in the public mass media.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|