Detailed Information on Publication Record
2013
Úroveň hudebních dovedností u dětí předškolního věku
KNOPOVÁ, BlankaBasic information
Original name
Úroveň hudebních dovedností u dětí předškolního věku
Name (in English)
Level of Musical Skills in Preschool Children
Authors
KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 169-172, 4 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071131
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech)
předškolní věk; hudební činnosti; očekávané výstupy; rytmus; intonace; vokální činnosti; děti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)
Keywords in English
preschool age; musical activities; expected outcomes; rhythm; intonation; vocal activity; children with special needs
Tags
Reviewed
Změněno: 17/1/2014 08:18, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.
V originále
Kapitola je zaměřená na ověření hudebních kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, kterých by měly dosáhnout děti přecházející do 1. třídy základní školy. Realizovaným výzkumným šetření se zjišťuje, které hudební dovednosti mají děti osvojené, a ve kterých oblastech nedosahují požadované úrovně. Toto dílčí výzkumné šetření navazuje na již uskutečněné a publikované výstupy realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělání (MSM0021622443), který je realizován na PedF MU v období 2007 – 2013.
In English
The chapter is focused on musical competence in the Framework educational program for preschool education which should be reached by children by 1st grade. The research examines what musical skills children have acquired and in which areas they do not reach the required level. This partial survey results builds on the already completed and published outputs of the research project Special Needs of Pupils in Context with Framework Education Programme for Basic Education (MSM0021622443), which is implemented by the Faculty of Education MU in 2007 - 2013.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|