C 2013

Úroveň hudebních dovedností u dětí předškolního věku

KNOPOVÁ, Blanka

Basic information

Original name

Úroveň hudebních dovedností u dětí předškolního věku

Name (in English)

Level of Musical Skills in Preschool Children

Authors

KNOPOVÁ, Blanka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 169-172, 4 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071131

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-245-1

Keywords (in Czech)

předškolní věk; hudební činnosti; očekávané výstupy; rytmus; intonace; vokální činnosti; děti se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP)

Keywords in English

preschool age; musical activities; expected outcomes; rhythm; intonation; vocal activity; children with special needs

Tags

Reviewed
Změněno: 17/1/2014 08:18, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Abstract

V originále

Kapitola je zaměřená na ověření hudebních kompetencí stanovených Rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání, kterých by měly dosáhnout děti přecházející do 1. třídy základní školy. Realizovaným výzkumným šetření se zjišťuje, které hudební dovednosti mají děti osvojené, a ve kterých oblastech nedosahují požadované úrovně. Toto dílčí výzkumné šetření navazuje na již uskutečněné a publikované výstupy realizované v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělání (MSM0021622443), který je realizován na PedF MU v období 2007 – 2013.

In English

The chapter is focused on musical competence in the Framework educational program for preschool education which should be reached by children by 1st grade. The research examines what musical skills children have acquired and in which areas they do not reach the required level. This partial survey results builds on the already completed and published outputs of the research project Special Needs of Pupils in Context with Framework Education Programme for Basic Education (MSM0021622443), which is implemented by the Faculty of Education MU in 2007 - 2013.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education