FILOVÁ, Hana. Příručka pro fakultní cvičné učitele (Handbook for Faculty Training Teachers). Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 3-45, 68-92, 68 pp. ISBN 978-80-210-6619-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Příručka pro fakultní cvičné učitele
Name (in English) Handbook for Faculty Training Teachers
Authors FILOVÁ, Hana.
Edition Brno, p. 3-45, 68-92, 68 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6619-9
Keywords (in Czech) Učitelství pro 1. stupeň ZŠ; pedagogická praxe; fakultní cvičný učitel.
Keywords in English Primary school teaching; pedagogical practices; faculty mentors.
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Hana Filová, Ph.D., učo 2134. Changed: 14/3/2014 11:00.
Abstract
Publikace je koncipována jako manuál pro fakultní cvičné učitele při vedení studentů oboru Učitelství pro 1. stupeň ZŠ na pedagogických praxích. Její obsah odráží aktuální požadavky na praktickou přípravu studentů, které vyplývají ze stávajícího vzdělávacího programu oboru v kontextu jeho teoretické struktury, integruje obsah a cíle teoretických předmětů a jednotlivých praxí. Jsou v ní vymezeny konkrétní požadavky PdF MU v Brně na cvičné učitele při vedení pedagogických praxí v jednotlivých etapách pregraduální přípravy, ale i nezbytná teorie, z které studenti na ve studiu na fakultě při praxích vycházejí, aby mohli smysluplně rozvíjet své profesionální kompetence. Důležitou součástí příručky je komplexní přehled jednotlivých forem praxí s jejich specifickým zaměřením včetně doporučených způsobů hodnocení studentů a jejich výkonů. Poslední část práce tvoří stručný „slovníček pojmů“, které se v poslední době staly terminologicky významnými v učitelském diskursu.
Abstract (in English)
The publication is designed as a guide for faculty mentors to guide students of first grade of primary school study programme in their teaching practise. Its content reflects current requirements for practical training of students as a result of the current educational program in the context of his theoretical structure, integrates content and aims of integrating theory and individual practice. It defined the specific requirements of PdF MU in Brno for training teachers in the leading of student teaching in each stages of undergraduate training, but also the necessary theory, from which the students base to be able to meaningfully develop their professional competence. An important part of the guide is a comprehensive overview of the various forms of teaching practice with their specific focus, including recommended methods of assessment of students and their achievement. The last part of this work consists of a brief "glossary" of concepts, which has recently become important in terminology in the teaching discourse.
PrintDisplayed: 10/5/2024 21:32