BAZALOVÁ, Barbora. Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice (Analysis of the Current Situation in Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic). In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 207-226. ISBN 978-80-7315-245-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza současného stavu inkluzivní edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice
Name (in English) Analysis of the Current Situation in Inclusive Education of Students with Autism Spectrum Disorders in the Czech Republic
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 207-226, 20 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071134
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech) edukace; žák; porucha autistického spektra; inkluzivní vzdělávání; integrace; pedagog; poradenské služby
Keywords in English education; student; autism spectrum disorder; inclusive education; integration; teacher; counseling services
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 17/1/2014 08:30.
Abstract
V kapitole je analyzován současný stav inkluzivního způsobu edukace žáků s poruchami autistického spektra v České republice, Teoretické poznatky jsou doplněny výsledky výzkumných šetření. Nejprve jsou představeny způsoby, formy a principy inkluzivního vzdělávání, následuje přehled situace v praxi – jsou představeny závěry výzkumných šetření. V kapitole jsou dále shrnuty počty žáků s PAS vzdělávaných formou integrace a analyzována role pedagoga v tomto procesu. Zdůrazněna je důležitost dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků a poradenských služeb.
Abstract (in English)
The current situation in inclusive education of students with autism spectrum disorders in the Czech Republic is analyzed in this chapter. Theoretical data are complemented by the results of research investigations. At the beginning of the chapter, the ways, forms and principles of inclusive education are presented, an overview of the situation in the practice follows – the research results are presented. The focus is also set on the number of students educated through the integration and on the role of teachers in this process. The importance of further training of teachers and counseling services is emphasized.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 16/10/2024 12:54