DOSEDLA, Martin. Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením (Evaluation of Learning Support in the Field of Professional Orientation of Pupils with Mild Intellectual Disabilities). In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 285-293. ISBN 978-80-7315-245-1.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English) Evaluation of Learning Support in the Field of Professional Orientation of Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Authors DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 285-293, 9 pp. 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071142
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech) lehké mentální postižení; základní škola praktická; volba povolání; profesní orientace; speciální pedagogika
Keywords in English mild intellectual disabilities; primary practical school; occupational choice; vocational education; special education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Ing. Martin Dosedla, Ph.D., učo 66046. Changed: 11/2/2014 14:57.
Abstract
Autor se v kapitole zabývá problematikou využití multimediálních výukových opor u žáků s lehkým mentálním postižením. V rámci výstupu z dřívějšího šetření byla vyvinuta výuková opora pro podporu profesní orientace u těchto žáků. Klady a zápory opory a možnosti jejího využití byly empiricky zkoumány v ohniskové skupině. Dílčí výsledky tohoto šetření shrnujeme v následujícím textu.
Abstract (in English)
The author deals in this chapter with the use of multimedia educational support for pupils with mild intellectual disabilities. Previous research led to the development of educational support for professional orientation. Pros and cons of the support aid and the possibility of its use have been empirically tested in a focus group research. Partial results of this research are summarized in the following text.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 6/5/2024 22:22