Detailed Information on Publication Record
2013
Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením
DOSEDLA, MartinBasic information
Original name
Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením
Name (in English)
Evaluation of Learning Support in the Field of Professional Orientation of Pupils with Mild Intellectual Disabilities
Authors
DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 285-293, 9 pp. 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071142
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-245-1
Keywords (in Czech)
lehké mentální postižení; základní škola praktická; volba povolání; profesní orientace; speciální pedagogika
Keywords in English
mild intellectual disabilities; primary practical school; occupational choice; vocational education; special education
Tags
Reviewed
Změněno: 11/2/2014 14:57, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
V originále
Autor se v kapitole zabývá problematikou využití multimediálních výukových opor u žáků s lehkým mentálním postižením. V rámci výstupu z dřívějšího šetření byla vyvinuta výuková opora pro podporu profesní orientace u těchto žáků. Klady a zápory opory a možnosti jejího využití byly empiricky zkoumány v ohniskové skupině. Dílčí výsledky tohoto šetření shrnujeme v následujícím textu.
In English
The author deals in this chapter with the use of multimedia educational support for pupils with mild intellectual disabilities. Previous research led to the development of educational support for professional orientation. Pros and cons of the support aid and the possibility of its use have been empirically tested in a focus group research. Partial results of this research are summarized in the following text.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|