C 2013

Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením

DOSEDLA, Martin

Basic information

Original name

Evaluace výukové opory v oblasti profesní orientace u žáků s lehkým mentálním postižením

Name (in English)

Evaluation of Learning Support in the Field of Professional Orientation of Pupils with Mild Intellectual Disabilities

Authors

DOSEDLA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. p. 285-293, 9 pp. 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071142

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-245-1

Keywords (in Czech)

lehké mentální postižení; základní škola praktická; volba povolání; profesní orientace; speciální pedagogika

Keywords in English

mild intellectual disabilities; primary practical school; occupational choice; vocational education; special education

Tags

Reviewed
Změněno: 11/2/2014 14:57, Ing. Martin Dosedla, Ph.D.

Abstract

V originále

Autor se v kapitole zabývá problematikou využití multimediálních výukových opor u žáků s lehkým mentálním postižením. V rámci výstupu z dřívějšího šetření byla vyvinuta výuková opora pro podporu profesní orientace u těchto žáků. Klady a zápory opory a možnosti jejího využití byly empiricky zkoumány v ohniskové skupině. Dílčí výsledky tohoto šetření shrnujeme v následujícím textu.

In English

The author deals in this chapter with the use of multimedia educational support for pupils with mild intellectual disabilities. Previous research led to the development of educational support for professional orientation. Pros and cons of the support aid and the possibility of its use have been empirically tested in a focus group research. Partial results of this research are summarized in the following text.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education