BILOVÁ, Štěpánka. "Welcome to our seminar miniconference" aneb studentské prezentace jako minikonference ("Welcome to our seminar miniconference": another way of practicing presentation skills). In konference Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name "Welcome to our seminar miniconference" aneb studentské prezentace jako minikonference
Name (in English) "Welcome to our seminar miniconference": another way of practicing presentation skills
Authors BILOVÁ, Štěpánka.
Edition konference Podpora a standardizace jazykového vzdělávání na vysokých školách v ČR, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Language Centre
Keywords (in Czech) výuka odborné angličtiny; výuka akademiské angličtiny; prezentační dovednosti; motivace
Keywords in English ESP, EAP, presentation skills, motivation
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Štěpánka Bilová, Ph.D., učo 7414. Changed: 19. 3. 2014 15:32.
Abstract
Přednáška představuje příklad metodiky pro nácvik prezentačních dovedností studentů odborného jazyka, která využívá simulované konference. Dva semináře v semetru jsou postaveny jako konferenční dny, na nichž studenti buď prezentují odborné téma, nebo se podílejí na organizaci konference. Přednáška se věnuje popisu jednotlivých činností a úkolů i zpětné vazbě. Použitá metodika zvýšila jak kvalitu studentských prezentací, tak i pozornost publika.
Abstract (in English)
The presentation introduces an example of methodology used for practicing students' presentation skills in the courses of English for Lawyers. To enhance the students’ motivation to deliver a presentation of good quality and to increase the attention of listening students, the presentations are included into a more complex activity of holding a miniconference. Within two seminars the students either present legal topics or participate in organizing the conference. In my paper I describe and evaluate specific tasks set for the miniconference and show the students’ feedback to this, hopefully, more realistic setting.
PrintDisplayed: 16. 8. 2022 06:29