Detailed Information on Publication Record
2013
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
SPURNÁ, MichaelaBasic information
Original name
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Name in Czech
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Name (in English)
Male teacher - male pupil; female teacher - female pupil = more positive perception of ethics education?
Authors
SPURNÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, p. 26-29, 4 pp. 2013
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Popularizační texty a aktivity
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00071318
Organization unit
Faculty of Arts
ISSN
Keywords (in Czech)
etická výchova; gender stereotypní role; pohlaví učitele; postoje; žák 2. stupně ZŠ
Keywords in English
attitudes; ethics education; stereotypic role model; teachers sex; lower secondary school pupils
Tags
Reviewed
Změněno: 10/7/2023 13:48, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
V originále
Příspěvek odráží sekundární zjištění z výzkumného šetření postojů žáků 2. stupně ZŠ k vyučovacímu předmětu Etická výchova. Poukazuje na významný vliv učitele coby faktoru v žákovských postojích. Polemikou se dochází k tomu, že vliv má nejen pohlaví učitele, a to přímo u žáků se stejným pohlavím, ale také vlastnosti učitelů, které jsou pro takto orientovaný předmět předpokládající.
In English
The article reflects secondary findings of research into lower secondary school pupils attitudes toward subject Ethics education. It shows significant influence of teacher as a factor of pupils attitudes. It was concluded that not only gender of the teacher has an impact on pupils attitudes, but also teachers qualities are important.
Links
MUNI/A/0765/2012, interní kód MU |
|