SPURNÁ, Michaela. Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy? In Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno. s. 26-29. ISSN 0323-0449. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Název česky Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Název anglicky Male teacher - male pupil; female teacher - female pupil = more positive perception of ethics education?
Autoři SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brno, Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, od s. 26-29, 4 s. 2013.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Popularizační texty a aktivity
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071318
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 0323-0449
Klíčová slova česky etická výchova; gender stereotypní role; pohlaví učitele; postoje; žák 2. stupně ZŠ
Klíčová slova anglicky attitudes; ethics education; stereotypic role model; teachers sex; lower secondary school pupils
Štítky rivok, RIVZ
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D., učo 322688. Změněno: 10. 7. 2023 13:48.
Anotace
Příspěvek odráží sekundární zjištění z výzkumného šetření postojů žáků 2. stupně ZŠ k vyučovacímu předmětu Etická výchova. Poukazuje na významný vliv učitele coby faktoru v žákovských postojích. Polemikou se dochází k tomu, že vliv má nejen pohlaví učitele, a to přímo u žáků se stejným pohlavím, ale také vlastnosti učitelů, které jsou pro takto orientovaný předmět předpokládající.
Anotace anglicky
The article reflects secondary findings of research into lower secondary school pupils attitudes toward subject Ethics education. It shows significant influence of teacher as a factor of pupils attitudes. It was concluded that not only gender of the teacher has an impact on pupils attitudes, but also teachers qualities are important.
Návaznosti
MUNI/A/0765/2012, interní kód MUNázev: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 23:56