DOHNAL, Josef. Čtenářství a otazníky kolem digitální demence. In Lepilová, K. a kol. Text a kontext. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita. Centrum dalšího vzdělávání učitelů ruštiny, 2013. s. 88-94. ISBN 978-80-7329-374-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Čtenářství a otazníky kolem digitální demence
Název česky Čtenářství a otazníky kolem digitální demence
Název anglicky Book Reading and the Question of Digital Dementia
Autoři DOHNAL, Josef (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Vyd. 1. Brno, Text a kontext, od s. 88-94, 7 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita. Centrum dalšího vzdělávání učitelů ruštiny
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor Umění, architektura, kulturní dědictví
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071344
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-7329-374-1
Klíčová slova česky digitální demence; čtenářství; nestejnoměrný vývoj lidského mozku; totální vizualizace
Klíčová slova anglicky digital dementia; book reading; unequal development of human brain; total visualisation
Štítky rivok
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 25. 4. 2014 14:26.
Anotace
Autor si v kapitole všímá tzv. digitální demence a poukazuje na možnou souvislost mezi současnou tendencí k totální vizualizaci a nerovnoměrným vývojem mozkových hemisfér. Omezení vizualizovaných textů na jejich zjednodušený denotovaný význam je považováno za důsledek totální vizualizace a za jednu z možných příčin digitální demence. V závěru je konstatováno, že k významné redukci digitální demence může přispívat čtení/vyprávění pohádek a povídek a čtení knih nahrazující nadměrné využívání digitálních vizuálních médií.
Anotace anglicky
In the chapter author focuses on the so called digital dementia and tries to show the possible connection between the contemporary tendency towards a total visualisation and the unequal development of brain hemispheres. The reduction of the visualised texts to their simple denotative meaning is seen as a result of the total visualisation, as one of possible causes of digital dementia. Conclusion: telling (fairy) stories and reading books instead of excessive use of visual digital media can make a relevant contribution to a reduction of digital dementia.
VytisknoutZobrazeno: 26. 6. 2022 01:38