SVOBODOVÁ, Jindřiška and Jan NOVOTNÝ. Průzkum dovedností pro teorii relativity (Survey of Special theory of relativity Skills). In Novotná, Jiřina. Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 169-176. ISBN 978-80-210-6635-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Průzkum dovedností pro teorii relativity
Name in Czech Průzkum dovedností pro teorii relativity
Name (in English) Survey of Special theory of relativity Skills
Authors SVOBODOVÁ, Jindřiška (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Jan NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II, p. 169-176, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071362
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6635-9
Keywords (in Czech) multimedia ve výuce STR talentování žáci
Keywords in English multimedia for teaching STR gifted students
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 11/4/2014 13:07.
Abstract
Případová studie k odhalení toho, jak respondenti propojují své dosavadní dílčí dovednosti při řešení problémových úloh v úvodním kurzu Speciální teorie relativity. Dalším cílem bylo vyhodnotit, zda shlédnutí animací s tématikou speciální teorie relativity nějakým způsobem ovlivní jejich přístup k řešení.
Abstract (in English)
Paper reports research Case Study to reveal how respondents connect their existing sub-skills when solving problems in the introductory course special theory of relativity. Another aim was to evaluate whether animations on the theme of the Special theory of relativity somehow affect studentś access solution.
PrintDisplayed: 28/7/2024 01:27