Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1161240, author = {Janík, Tomáš and Slavík, Jan and Mužík, Vladislav and Trna, Josef and Janko, Tomáš and Lokajíčková, Veronika and Minaříková, Eva and Lukavský, Jindřich and Sliacky, Jiří and Šalamounová, Zuzana and Šebestová, Simona and Vondrová, Naďa and Zlatníček, Pavel}, address = {Brno}, edition = {1. dotisk 1. vyd.}, keywords = {quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research}, howpublished = {tištěná verze "print"}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6349-5}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky}, year = {2013} }
TY - BOOK ID - 1161240 AU - Janík, Tomáš - Slavík, Jan - Mužík, Vladislav - Trna, Josef - Janko, Tomáš - Lokajíčková, Veronika - Minaříková, Eva - Lukavský, Jindřich - Sliacky, Jiří - Šalamounová, Zuzana - Šebestová, Simona - Vondrová, Naďa - Zlatníček, Pavel PY - 2013 TI - Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky VL - Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1 PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021063495 KW - quality, quality in education, instructional quality, educational, content, teacher, teacher education, instruction, research N2 - Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Oproti stávajícím přístupům důsledněji realizuje obrat k obsahové dimenzi učebních procesů, jejichž poznání je základem didaktiky. Didaktika řeší otázku, jak účinně vyučovat a učit se tomu, co je kulturně hodnotné a osobně smysluplné. Odtud vyplývá důraz na vzdělávací obsah, který však není chápán jako statický soubor pamětních položek, ale jako celkový vzdělávací potenciál oborů, s nimiž se žáci ve výuce setkávají. Programově je kniha vřazena pod zastřešující slogan kvalita (ve) vzdělávání. Kvalita je zde chápána dynamicky – s ohledem na to, jak učitel připravuje, realizuje a vyhodnocuje výuku. Ohled na kvalitu – jakožto rozlišování mezi profesionálně lepším a profesionálně horším postupem – je provázen zvažováním a zdůvodňováním alternativ. S cílem nabídnout učitelům jakožto reflektivním praktikům metodický postup umožňující zlepšovat výuku na základě její reflexe je v knize představena metodika rozvíjející hospitace a metodiky AAA (anotování, analyzování a alterování výukových situací). Princip této metodiky je ilustrován na desítce didaktických kazuistik zpracovaných za různé obory školního vzdělávání s cílem nad-oborového zobecnění. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení. ER -
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jindřich LUKAVSKÝ, Jiří SLIACKY, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Naďa VONDROVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. \textit{Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky (Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction)}. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, Svazek 1. ISBN~978-80-210-6349-5.
|