J 2013

Přechodový model informační gramotnosti I.

ČERNÝ, Michal and Dagmar CHYTKOVÁ

Basic information

Original name

Přechodový model informační gramotnosti I.

Name (in English)

The Transition model of Information Literacy I.

Edition

ITlib. Informačné technológie a knižnice, Bratislava, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2013, 1336-0779

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

Documentation, librarianship, work with information

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

model; informační gramotnost; přechodový model; informační vzdělávání

Keywords in English

model; information literacy; transition model; Information Education

Tags

International impact
Změněno: 28/1/2014 09:01, RNDr. Michal Černý, Ph.D.

Abstract

In English

The Information Literacy Model is widely presented in this paper, which is reflecting information literacy vis-à-vis information society context. A formal description of pushdown automaton is used to capture relations among individual phases of information literacy behaviour. The connectivism theory is reflected in this study.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MU
Name: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Acronym: CEINVE)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education