ČERNÝ, Michal and Dagmar CHYTKOVÁ. Přechodový model informační gramotnosti I. (The Transition model of Information Literacy I.). ITlib. Informačné technológie a knižnice. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2013, vol. 17, No 4, p. 33-39. ISSN 1336-0779.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Přechodový model informační gramotnosti I.
Name (in English) The Transition model of Information Literacy I.
Authors ČERNÝ, Michal and Dagmar CHYTKOVÁ.
Edition ITlib. Informačné technológie a knižnice, Bratislava, Centrum vedecko-technických informácií SR, 2013, 1336-0779.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study Documentation, librarianship, work with information
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) model; informační gramotnost; přechodový model; informační vzdělávání
Keywords in English model; information literacy; transition model; Information Education
Tags International impact
Changed by Changed by: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Changed: 28/1/2014 09:01.
Abstract (in English)
The Information Literacy Model is widely presented in this paper, which is reflecting information literacy vis-à-vis information society context. A formal description of pushdown automaton is used to capture relations among individual phases of information literacy behaviour. The connectivism theory is reflected in this study.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0241, interní kód MUName: Centrum informačního vzdělávání: rozvoj informační gramotnosti na MU (Acronym: CEINVE)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 18/7/2024 08:28