Detailed Information on Publication Record
2013
Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
JANÍK, Tomáš, Jan SLAVÍK, Vladislav MUŽÍK, Josef TRNA, Tomáš JANKO et. al.Basic information
Original name
Kvalita (ve) vzdělávání: obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky
Name (in English)
Quality in Education: content focused approach to analysing and improving instruction
Authors
JANÍK, Tomáš (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jan SLAVÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Vladislav MUŽÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Josef TRNA (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANKO (203 Czech Republic, belonging to the institution), Veronika LOKAJÍČKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jindřich LUKAVSKÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Eva MINAŘÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří SLIACKY (203 Czech Republic), Zuzana ŠALAMOUNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Simona ŠEBESTOVÁ (203 Czech Republic), Naďa VONDROVÁ (203 Czech Republic) and Pavel ZLATNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 434 pp. Syntézy výzkumu vzdělávání, sv. 1, 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00066815
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6349-5
Keywords (in Czech)
kvalita; kvalita vzdělávání; kvalita výuky; obsah vzdělávání; učitel; učitelské vzdělávání; výuka; výzkum
Keywords in English
quality; quality in education; instructional quality; educational; content; teacher; teacher education; instruction; research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 17/2/2015 20:59, doc. PaedDr. Vladislav Mužík, CSc.
V originále
Kniha představuje koncepci obsahově zaměřeného přístupu ke zkoumání a zlepšování výuky. Koncepce je založena na empirickém zkoumání výuky v různých oborech školního vzdělávání s využitím videostudií. Výzkumné poznatky jsou zpracovány do podoby didaktických kazuistik, na jejichž základě autoři směřují k nad-oborovém zobecnění a k začlenění poznatků do stávajících teorií. Autoři věří, že kniha otevírá a konkretizuje cestu k reflektovanému rozvíjení kvality výuky a výhledově snad i k nové (produktivní) kultuře vyučování a učení.
In English
The book introduces the content-focused approach to analysing and improving instruction. The approach is based on empirical research on instruction in various school subjects – videostudies on teaching and learning in the classroom were employed. Research findings are presented in form of didactic case studies from which authors strive to generalize across particular school subjects. The authors believe that the book opens the way towards the improvement of instruction based on reflection, and in the future towards a new (productive) culture of teaching and learning.
Links
GAP407/11/0262, research and development project |
|