SUCHÁNEK, Petr. Podnikové hospodářství 2 (Business economics 2). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 147 pp. ISBN 978-80-210-6225-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Podnikové hospodářství 2
Name (in English) Business economics 2
Authors SUCHÁNEK, Petr.
Edition 1. vyd. Brno, 147 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6225-2
Keywords (in Czech) podnikové funkce, výroba, odbyt, financování, investice, finanční analýza
Keywords in English business functions, production, distribution, financing, investment, financial analysis
Tags Munipress
Changed by Changed by: doc. Ing. Bc. Petr Suchánek, Ph.D., učo 1544. Changed: 6/2/2014 12:50.
Abstract
Publikace Podnikové hospodářství 2 uvádí do problematiky podnikových funkcí a hlavních činností, vysvětluje typologii podnikových činností a seznamuje jejich obsahem. Objasňuje obsah výroby a odbytu jako hlavních funkcí podniku, vztah odbytu a marketingu a nástroje odbytové politiky. Vysvětluje základy investic a financování: objasňuje rozdíly mezi hmotným a finančním procesem hospodaření. Seznamuje se zásadami finančního účetnictví a finanční analýzou. Zaměřuje se na obecné otázky hospodaření podniku bez ohledu na jeho příslušnost ke konkrétnímu oboru nebo odvětví, či na jeho ziskovou či neziskovou orientaci.
Abstract (in English)
Publications Business economy 2 presents the issue of business functions and major activities, explains the typology business activities and introduces their content. It clarifies the content of production and distribution as key functions of the enterprise, the relationship between distribution and marketing and tools of marketing policies. It explains the basics of investment and financing: clarifies the differences between the material and financial management process. It introduces the principles of financial accounting and financial analysis. It focuses on the general question of the enterprise, regardless of its affiliation to a particular field or industry, or for his profit or non-profit orientation.
PrintDisplayed: 29/9/2024 08:33