D 2013

Srovnávací reklama bez srovnání?

KOTÁSEK, Josef

Basic information

Original name

Srovnávací reklama bez srovnání?

Name in Czech

Srovnávací reklama bez srovnání?

Name (in English)

Comparative advertising without comparison?

Authors

Edition

1. vyd. Praha, Aktuální problémy práva v podnikatelském prostředí ČR a EU - sborník abstraktů (hlavní sborník v tisku), p. 43-140, 2013

Publisher

TROAS, s.r.o.

Other information

Type of outcome

Stať ve sborníku

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

ISBN

978-80-904595-9-5

Keywords (in Czech)

srovnávací reklama, klamavá reklama, spotřebitel, cenová srovnávací reklama

Keywords in English

comparative advertising, misleading advertising, consumer, comparative price advertising
Změněno: 26/3/2014 14:30, doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.

Abstract

V originále

Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.

In Czech

Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.

Links

MUNI/A/0808/2012, interní kód MU
Name: Rozhodovací činnost zahraničních soudů ve věcech nároků z nekalé soutěže IV (Acronym: RČ IV)
Investor: Masaryk University, Category A