Detailed Information on Publication Record
2013
Srovnávací reklama bez srovnání?
KOTÁSEK, JosefBasic information
Original name
Srovnávací reklama bez srovnání?
Name in Czech
Srovnávací reklama bez srovnání?
Name (in English)
Comparative advertising without comparison?
Authors
Edition
1. vyd. Praha, Aktuální problémy práva v podnikatelském prostředí ČR a EU - sborník abstraktů (hlavní sborník v tisku), p. 43-140, 2013
Publisher
TROAS, s.r.o.
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-904595-9-5
Keywords (in Czech)
srovnávací reklama, klamavá reklama, spotřebitel, cenová srovnávací reklama
Keywords in English
comparative advertising, misleading advertising, consumer, comparative price advertising
Změněno: 26/3/2014 14:30, doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.
In Czech
Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.
In English
Author deals with the transposition of directive 2006/114/EC of the European Parliament and of the council concerning misleading and comparative advertising into the Czech private law. Comparative Advertising is any form of advertising, which, explicitly or implicitly, identifies a competitor or goods or services offered by a competitor. The test for determining whether a advertisement is “comparative” or not is open to different interpretations. Therefore special consideration should be given to the legal definition of comparative advertising where significant case law has been developed by the Court of Justice of the European Union. Author defends the restrictive interpretation of the given legal definition, which labours under the foundation that a comparison (not only the identification of another competitor) is an immanent and natural part of every comparative advertisement.
Links
MUNI/A/0808/2012, interní kód MU |
|