SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Internal setting and organizational learning in schools. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, vol. 18, No 4, p. 75-92. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2013-4-5. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Internal setting and organizational learning in schools
Name in Czech Vnitřní prostředí a organizační učení ve škole
Authors SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-7437.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW Digitální knihovna FF
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00066824
Organization unit Faculty of Arts
Doi http://dx.doi.org/10.5817/SP2013-4-5
Keywords (in Czech) organizační učení; škola; systematičnost učení; faktory vnitřního školního prostředí
Keywords in English organizational learning; school; systematicity of learning; factors of internal school setting
Tags rivok, RIVZ
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Changed: 15/4/2014 10:47.
Abstract
This article is one of the outcomes of a research project in which we focused on the recognition of the processes of organizational learning in Czech basic schools. In this article we deal with the dimension of the systematicity of organizational learning. In agreement with many other authors we consider the systematicity of learning in schools an important condition for the depth and, therefore, efficiency of organizational learning. We look for an answer to the question of how much influence is exerted by factors of internal school setting on the systematicity of organizational learning. For this analysis we use data of a representative survey conducted in two Regions of the Czech Republic.
Abstract (in Czech)
Článek je dalším z výstupů výzkumného projektu, ve kterém jsme se zaměřili na poznání procesů organizačního učení v českých základních školách. V tomto textu se věnujeme dimenzi systematičnosti organizačního učení ve škole. Systematičnost učení ve škole považujeme v souladu s mnohými autory za důležitý předpoklad hloubky a tedy i efektivity organizačního učení. V článku hledáme odpověď na otázku, do jaké míry ovlivňují faktory vnitřního prostředí školy systematičnost organizačního učení. Využíváme přitom data z reprezentativního šetření dvou krajů České republiky.
Links
GAP407/10/1197, research and development projectName: Procesy organizačního učení a jejich vedení a řízení ve škole
Investor: Czech Science Foundation, Processes of Organizational Learning and their Leadership and Management in Schools
PrintDisplayed: 23/4/2024 11:34