Detailed Information on Publication Record
2013
Internal setting and organizational learning in schools
SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ et. al.Basic information
Original name
Internal setting and organizational learning in schools
Name in Czech
Vnitřní prostředí a organizační učení ve škole
Authors
SEDLÁČEK, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Milan POL (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Bohumíra LAZAROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Petr NOVOTNÝ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Studia paedagogica, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1803-7437
Other information
Language
English
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/13:00066824
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
organizační učení; škola; systematičnost učení; faktory vnitřního školního prostředí
Keywords in English
organizational learning; school; systematicity of learning; factors of internal school setting
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 15/4/2014 10:47, Mgr. Vendula Hromádková
V originále
This article is one of the outcomes of a research project in which we focused on the recognition of the processes of organizational learning in Czech basic schools. In this article we deal with the dimension of the systematicity of organizational learning. In agreement with many other authors we consider the systematicity of learning in schools an important condition for the depth and, therefore, efficiency of organizational learning. We look for an answer to the question of how much influence is exerted by factors of internal school setting on the systematicity of organizational learning. For this analysis we use data of a representative survey conducted in two Regions of the Czech Republic.
In Czech
Článek je dalším z výstupů výzkumného projektu, ve kterém jsme se zaměřili na poznání procesů organizačního učení v českých základních školách. V tomto textu se věnujeme dimenzi systematičnosti organizačního učení ve škole. Systematičnost učení ve škole považujeme v souladu s mnohými autory za důležitý předpoklad hloubky a tedy i efektivity organizačního učení. V článku hledáme odpověď na otázku, do jaké míry ovlivňují faktory vnitřního prostředí školy systematičnost organizačního učení. Využíváme přitom data z reprezentativního šetření dvou krajů České republiky.
Links
GAP407/10/1197, research and development project |
|