LAZAROVÁ, Bohumíra, Lenka HLOUŠKOVÁ, Kateřina TRNKOVÁ a Milan POL. Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů. In Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Vzdělání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu = Education focusing on inclusive didactics and teaching pupils with special educational needs in mainstream schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 15-30. ISBN 978-80-210-6678-6. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů
Název česky Inkluze ve vzdělávání optikou mezinárodních dokumentů
Název anglicky Inclusion in Education in International Documents
Autoři LAZAROVÁ, Bohumíra (203 Česká republika, garant, domácí), Lenka HLOUŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Kateřina TRNKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Milan POL (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu = Education focusing on inclusive didactics and teaching pupils with special educational needs in mainstream schools, od s. 15-30, 16 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14210/13:00071599
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky inluze ve vzdělávání; škola; vzdělávací politika
Klíčová slova anglicky inclusion in education; school; educational policy
Štítky rivok, RIVZ
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Vendula Hromádková, učo 108933. Změněno: 15. 4. 2014 10:45.
Anotace
V tomto textu ukazujeme, jak se myšlenka inkluze ve vzdělávání a strategie její realizace objevuje ve vybraných mezinárodních dokumentech. Vycházíme z analýzy mezinárodních dokumentů, které považujeme za východisko úvah o inkluzi ve vzdělávání, neboť reflektují základní lidská práva ve druhé polovině 20. století. Dále vycházíme i z dokumentů strategické povahy, které jsou specificky zaměřené na inkluzi ve vzdělávání. Tento druhý typ dokumentů sledujeme od 90. let minulého století a snažíme se tak zachytit vývoj inkluze ve vzdělávání.
Anotace anglicky
In this article we indicate how the idea of inclusion in education and the strategy of its implementation appears in selected international documents. The starting point of our analysis is international documents which we consider as a basis for reflection on inclusion in education, for they reflect the basic human rights in the second half of the 20th century. Our study is also based on documents of strategic nature specifically aimed at inclusion in education. In order to capture the development of inclusion in education we have analysed this second type of documents since the 1990s.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 08:48