TRNA, Josef. Motivace a diagnostika přírodovědně nadaných žáků (Motivation and diagnostics of students gifted in science). In Jana Škrabánková, Josef Trna a kol. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku. 1. vydání. Brno: Paido, 2013, p. 55-69. 354. ISBN 978-80-7315-244-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivace a diagnostika přírodovědně nadaných žáků
Name in Czech Motivace a diagnostika přírodovědně nadaných žáků
Name (in English) Motivation and diagnostics of students gifted in science
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 55-69, 15 pp. 354, 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071720
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech) diagnostika; motivace; nadání; přírodovědné vzdělávání
Keywords in English diagnostics; motivation; giftedness; science education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Josef Trna, CSc., učo 2027. Changed: 1/2/2014 09:08.
Abstract
Autor nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivaci a diagnostiku přírodovědně nadaných žáků.
Abstract (in English)
The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation and diagnostics of science gifted students.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 20/8/2024 23:30