Detailed Information on Publication Record
2013
Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech
TRNOVÁ, EvaBasic information
Original name
Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech
Name in Czech
Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech
Name (in English)
Motivation and development of students gifted in science by use of teaching and learning methods based on experiments
Authors
TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 71-91, 21 pp. 354, 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071722
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech)
experimenty; motivace; nadání; přírodovědné vzdělávání; rozvoj
Keywords in English
experiments; motivation; giftedness; science education; development
Tags
Reviewed
Změněno: 1/2/2014 09:06, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.
V originále
Autorka nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivaci a rozvoj přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech.
In English
The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation and development of science gifted students teaching/learning methods based on experimentation.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|