C 2013

Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech

TRNOVÁ, Eva

Basic information

Original name

Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech

Name in Czech

Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech

Name (in English)

Motivation and development of students gifted in science by use of teaching and learning methods based on experiments

Authors

TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 71-91, 21 pp. 354, 2013

Publisher

Paido

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00071722

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-7315-244-4

Keywords (in Czech)

experimenty; motivace; nadání; přírodovědné vzdělávání; rozvoj

Keywords in English

experiments; motivation; giftedness; science education; development

Tags

Reviewed
Změněno: 1/2/2014 09:06, doc. RNDr. Eva Trnová, PhD.

Abstract

V originále

Autorka nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivaci a rozvoj přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech.

In English

The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation and development of science gifted students teaching/learning methods based on experimentation.

Links

MSM0021622443, plan (intention)
Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education