TRNOVÁ, Eva. Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech (Motivation and development of students gifted in science by use of teaching and learning methods based on experiments). In Jana Škrabánková, Josef Trna a kol. Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku. 1. vydání. Brno: Paido, 2013, p. 71-91. 354. ISBN 978-80-7315-244-4.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech
Name in Czech Motivování a rozvíjení přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech
Name (in English) Motivation and development of students gifted in science by use of teaching and learning methods based on experiments
Authors TRNOVÁ, Eva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 71-91, 21 pp. 354, 2013.
Publisher Paido
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071722
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech) experimenty; motivace; nadání; přírodovědné vzdělávání; rozvoj
Keywords in English experiments; motivation; giftedness; science education; development
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. RNDr. Eva Trnová, PhD., učo 26136. Changed: 1/2/2014 09:06.
Abstract
Autorka nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivaci a rozvoj přírodovědně nadaných žáků výukovými metodami založenými na experimentech.
Abstract (in English)
The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation and development of science gifted students teaching/learning methods based on experimentation.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 11/5/2024 23:55