Detailed Information on Publication Record
2011
Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi
PÍŠOVÁ, Michaela, Petr NAJVAR, Tomáš JANÍK, Světlana HANUŠOVÁ, Klára KOSTKOVÁ et. al.Basic information
Original name
Teorie a výzkum expertnosti v učitelské profesi
Name (in English)
Theory and Research of Expertise in the Teaching Profession
Authors
PÍŠOVÁ, Michaela (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr NAJVAR (203 Czech Republic, belonging to the institution), Tomáš JANÍK (203 Czech Republic, belonging to the institution), Světlana HANUŠOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Klára KOSTKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Věra JANÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), František TŮMA (203 Czech Republic) and Jana ZERZOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 154 pp. 2011
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/11:00066837
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-5744-9
Keywords (in Czech)
expertnost v učitelství; profesní učení učitelů; modely učitele; učitel cizích jazyků
Keywords in English
teacher expertise; professional learning of teachers; models of the teacher; foreign language teachers
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 13/9/2014 07:05, doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
V originále
Publikace představuje přehledovou studii věnovanou tématu expertnosti v učitelství a procesu jejího utváření. V úvodu knihy jsou představeny obecné teorie expertnosti a různá pojetí uplatňovaná v různých oborech lidské činnosti. Dále jsou představeny modely učitele a jeho profesního učení a pojetí expertnosti a expertního výkonu v učitelství, která na těchto modelech staví, a to s akcentem na učitelství cizích jazyků. Závěr knihy je věnován determinantám rozvoje expertnosti u učitelů cizích jazyků.
In English
The book presents a review study that focuses on the topic of expertise in teaching and the process of its development. In the book, general theories of expertise and expert performance are introduced that have been formulated in various areas of human endeavour. Models of the teacher and their professional learning and approaches to expert performance in teaching are also introduced that build on these models, with particular emphasis on the teaching of foreign languages. Towards the end of the book, determinants of the development of teacher expertise in foreign language teachers are discussed.
Links
GAP407/11/0234, research and development project |
|