Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1162326, author = {Píšová, Michaela and Hanušová, Světlana and Janíková, Věra and Kostková, Klára and Najvar, Petr}, booktitle = {XX. výroční konference ČPdS Koncepce vzdělání v současné kurikulární diskusi}, language = {cze}, title = {Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech}, year = {2013} }
TY - CONF ID - 1162326 AU - Píšová, Michaela - Hanušová, Světlana - Janíková, Věra - Kostková, Klára - Najvar, Petr PY - 2013 TI - Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech N2 - Cílem příspěvku je představit design a metodologii výzkumu expertnosti a determinant jejího rozvoje v profesi učitele a vybrané výsledky, jež dosavadní fáze výzkumu, realizovaného v rámci projektu GAČR P407/11/0234 Učitel-expert: jeho charakteristiky a determinanty profesního vývoje (na pozadí cizojazyčné výuky) přinesly. Prezentovaný výzkum se zaměřuje na problematiku identifikace expertů, na systematickou analýzu povahy expertnosti učitele a na procesy a podmínky jejího rozvoje a udržování. Staví na metodologii uplatňované v obecných výzkumech expertnosti v různých oblastech lidské činnosti vycházejících z kognitivních teorií, zároveň zohledňuje i sociální a afektivní dimenzi učitelské expertnosti. V prezentaci budou představeny výzkumný design a výsledky první a druhé fáze, jež stavěly na metodách pozorování a rozhovoru založeného na stimulovaném vybavování. Prezentovány budou výsledky analýz využívajících metod pozorování (116 vyučovacích hodin anglického a německého jazyka) a rozhovorů opřených o stimulované vybavování (realizovaných s šestnácti učiteli). ER -
PÍŠOVÁ, Michaela, Světlana HANUŠOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ and Petr NAJVAR. Expertnost učitele cizích jazyků: výsledky výzkumu založeného na pozorování a rozhovorech. In \textit{XX. výroční konference ČPdS Koncepce vzdělání v současné kurikulární diskusi}. 2013.
|