GRŮZOVÁ, Lucie. Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let (Quality of educational activities for children before age of three). Zlín, 2013, p. 52-61. ISBN 978-80-7454-293-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
Name in Czech Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
Name (in English) Quality of educational activities for children before age of three
Authors GRŮZOVÁ, Lucie.
Edition Zlín, p. 52-61, 10 pp. 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7454-293-0
Keywords (in Czech) předškolní (preprimární) pedagogika, rané dětství, vzdělávací aktivita pro děti do tří let
Keywords in English preprimary pedagogy, early childhood, educational activities for children before age of free, video study
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Changed: 17/3/2014 20:28.
Abstract
Příspěvek se zabývá výzkumem na hranici preprimární pedagogiky a raného dětství, fenoménu vzdělávacích aktivit dětí do tří. Jde o oblast rychle se v českém prostředí rozvíjející. Výzkum vzdělávacích aktivit pro děti do tří let si klade za cíl popsat tento jev z hlediska procesů, které v něm probíhají, a ukázat, jestli se může zařadit do oblasti pedagogiky. Článek přibližuje teoretická východiska, terminologické otázky, cíle práce, metodologii a výsledky dosavadního výzkumu.
Abstract (in English)
Educational activities for children before age of three can be included in preprimary pedagogy. Definition of Enrydice (2010) offered a place for this new phenomenon. We speak about model for education and care with main aim of physical and psychical and cognitive and social development. Research targets the quality of educational activities for children before age of three, offered to parents and their children. Methodological design of research is qualitative. Facts are collected by video study of different activities. Current research includes one lesson of Baby signs activity with 2 parents, 1 teacher and 4 babies. The video study was analysed from point of interaction. Findings about communication between parents and children say that parent is in contact with his child for whole lasting activity, parent is connection and conveyor of games and main subject for the child. Teacher determines the main theme and concept of communication and games. Children are not initiators. They absorb adults doing. Video facts hide more findings, that should be analysed from view of background and child s will.
PrintDisplayed: 27/4/2024 01:27