Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
GRŮZOVÁ, Lucie. Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let (Quality of educational activities for children before age of three). Zlín, 2013, p. 52-61. ISBN 978-80-7454-293-0. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let |
Name in Czech | Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let |
Name (in English) | Quality of educational activities for children before age of three |
Authors | GRŮZOVÁ, Lucie. |
Edition | Zlín, p. 52-61, 10 pp. 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Proceedings paper |
Field of Study | 50300 5.3 Education |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
ISBN | 978-80-7454-293-0 |
Keywords (in Czech) | předškolní (preprimární) pedagogika, rané dětství, vzdělávací aktivita pro děti do tří let |
Keywords in English | preprimary pedagogy, early childhood, educational activities for children before age of free, video study |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Changed: 17/3/2014 20:28. |
Abstract |
---|
Příspěvek se zabývá výzkumem na hranici preprimární pedagogiky a raného dětství, fenoménu vzdělávacích aktivit dětí do tří. Jde o oblast rychle se v českém prostředí rozvíjející. Výzkum vzdělávacích aktivit pro děti do tří let si klade za cíl popsat tento jev z hlediska procesů, které v něm probíhají, a ukázat, jestli se může zařadit do oblasti pedagogiky. Článek přibližuje teoretická východiska, terminologické otázky, cíle práce, metodologii a výsledky dosavadního výzkumu. |
Abstract (in English) |
---|
Educational activities for children before age of three can be included in preprimary pedagogy. Definition of Enrydice (2010) offered a place for this new phenomenon. We speak about model for education and care with main aim of physical and psychical and cognitive and social development. Research targets the quality of educational activities for children before age of three, offered to parents and their children. Methodological design of research is qualitative. Facts are collected by video study of different activities. Current research includes one lesson of Baby signs activity with 2 parents, 1 teacher and 4 babies. The video study was analysed from point of interaction. Findings about communication between parents and children say that parent is in contact with his child for whole lasting activity, parent is connection and conveyor of games and main subject for the child. Teacher determines the main theme and concept of communication and games. Children are not initiators. They absorb adults doing. Video facts hide more findings, that should be analysed from view of background and child s will. |
PrintDisplayed: 27/4/2024 01:27