Metodika vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy
KVIZDA, Martin, Petr MLSNA, Tomáš NIGRIN, Daniel SEIDENGLANZ and Zdeněk TOMEŠ. Metodika vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy (Methodology for defining the relevant market in the the rail industry). 2013. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Metodika vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy |
Name (in English) | Methodology for defining the relevant market in the the rail industry |
Authors | KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr MLSNA (203 Czech Republic), Tomáš NIGRIN (203 Czech Republic), Daniel SEIDENGLANZ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zdeněk TOMEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution). |
Edition | 2013. |
Other information | |
---|---|
Original language | Czech |
Type of outcome | Cert., accred., approved methodology, spec. maps, medical, hist. methods |
Field of Study | 50600 5.6 Political science |
Country of publisher | Czech Republic |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
WWW | URL |
RIV identification code | RIV/00216224:14560/13:00065541 |
Organization unit | Faculty of Economics and Administration |
Keywords (in Czech) | relevantní trh; železniční doprava; SSNIP test; dotazníkové šetření; spotřebitelský průzkum |
Keywords in English | relevant market; rail industry; SSNIP test; consumer survey |
Technical parameters | Licenční smlouva k užití výsledků výzkumu a vývoje č.j. CTT 04-2014-Stu-UOHS uzavřená dne 29. 1. 2014 mezi smluvními stranami: Masarykova univerzita a Univerzita Karlova v Praze jako poskytovatelé na straně jedné a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (IČ 65349423, zastoupený JUDr. Michalem Petrem, PhD. michal.petr@compet.cz) jako příjemce na straně druhé. |
Tags | Reviewed |
Changed by | Changed by: prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D., učo 171. Changed: 3/11/2014 10:35. |
Abstract |
---|
Obsahem metodiky je doporučení postupu pro vymezování relevantního trhu v případě, kdy to řešený případ vyžaduje, zejména při řešení zneužití dominantního postavení na trhu osobních nebo nákladních železničních dopravních služeb; metodika je také použitelná při provádění doplňkových šetření v oblasti fúzí v odvětví dopravy nebo pro sestavení komplexní odvětvové analýzy v oblasti železničních dopravních služeb. Metodika je založena na inovativním využití spotřebitelského šetření (dotazníkového průzkumu) a obsahuje kompletní návod pro přípravu šetření, sestavení dotazníku a jeho vyhodnocení. |
Abstract (in English) |
---|
The methodology is the recommended procedure for defining the relevant market when it designed the case requires, especially when dealing with abuse of a dominant position in the market for passenger or cargo rail transport services. Methodology is also applicable to conduct supplementary investigations in the area of mergers in the transport sector or to build complex sectoral analysis in the field of railway transport services. The methodology is based on an innovative use of a consumer survey. |
Links | |
---|---|
TD010063, research and development project | Name: Optimalizace regulace konkurenčního prostředí v železniční osobní a nákladní dopravě v ČR |
Investor: Technology Agency of the Czech Republic |