N 2013

Metodika vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy

KVIZDA, Martin, Petr MLSNA, Tomáš NIGRIN, Daniel SEIDENGLANZ, Zdeněk TOMEŠ et. al.

Basic information

Original name

Metodika vymezování relevantního trhu v odvětví železniční dopravy

Name (in English)

Methodology for defining the relevant market in the the rail industry

Authors

KVIZDA, Martin (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr MLSNA (203 Czech Republic), Tomáš NIGRIN (203 Czech Republic), Daniel SEIDENGLANZ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Zdeněk TOMEŠ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14560/13:00065541

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

Keywords (in Czech)

relevantní trh; železniční doprava; SSNIP test; dotazníkové šetření; spotřebitelský průzkum

Keywords in English

relevant market; rail industry; SSNIP test; consumer survey

Technical parameters

Licenční smlouva k užití výsledků výzkumu a vývoje č.j. CTT 04-2014-Stu-UOHS uzavřená dne 29. 1. 2014 mezi smluvními stranami: Masarykova univerzita a Univerzita Karlova v Praze jako poskytovatelé na straně jedné a Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (IČ 65349423, zastoupený JUDr. Michalem Petrem, PhD. michal.petr@compet.cz) jako příjemce na straně druhé.

Tags

Reviewed
Změněno: 3/11/2014 10:35, prof. Ing. Martin Kvizda, Ph.D.

Abstract

V originále

Obsahem metodiky je doporučení postupu pro vymezování relevantního trhu v případě, kdy to řešený případ vyžaduje, zejména při řešení zneužití dominantního postavení na trhu osobních nebo nákladních železničních dopravních služeb; metodika je také použitelná při provádění doplňkových šetření v oblasti fúzí v odvětví dopravy nebo pro sestavení komplexní odvětvové analýzy v oblasti železničních dopravních služeb. Metodika je založena na inovativním využití spotřebitelského šetření (dotazníkového průzkumu) a obsahuje kompletní návod pro přípravu šetření, sestavení dotazníku a jeho vyhodnocení.

In English

The methodology is the recommended procedure for defining the relevant market when it designed the case requires, especially when dealing with abuse of a dominant position in the market for passenger or cargo rail transport services. Methodology is also applicable to conduct supplementary investigations in the area of mergers in the transport sector or to build complex sectoral analysis in the field of railway transport services. The methodology is based on an innovative use of a consumer survey.

Links

TD010063, research and development project
Name: Optimalizace regulace konkurenčního prostředí v železniční osobní a nákladní dopravě v ČR
Investor: Technology Agency of the Czech Republic

Files attached