D
2014
Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků
SUCHÁNEK, Petr
Basic information
Original name
Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků
Name in Czech
Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků
Name (in English)
Competitiveness from a business perpective and its customers
Authors
SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2014, p. 146-152, 7 pp. 2014
Publisher
Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14560/14:00095739
Organization unit
Faculty of Economics and Administration
Keywords (in Czech)
kvalita; spokojenost zákazníka; výkonnost; konkurenceschopnost
Keywords in English
quality; customer satisfaction; performance; competitivenes
V originále
Předmětem článku je analýza vzájemných vztahů kvality, spokojenosti zákazníka, výkonnosti a konkurenceschopnosti podniku. Článek je založen na výsledcích výzkumů autora provedených v rámci specifického výzkumu s názvem Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku (MUNI/A/0738/2012). Cílem článku je na základě analýzy jednotlivých veličin a jejich vzájemných vztahů vytvořit komplexní model podniku, který by mohl být následným výzkumem verifikován.
In English
Topic of this paper is to analyze the relations of quality, customer satisfaction, performance and competitiveness. The article is based on research carried out by the author under the specific research called Impact on quality performance and competitiveness (MUNI/A/0738/2012). The aim of the article is based on an analysis of individual variables and their interrelationships to create a comprehensive model of the company which could be verified by consequent research.
Links
MUNI/A/0738/2012, interní kód MU | Name: Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku | Investor: Masaryk University, Category A |
|
Displayed: 28/10/2024 20:14