D 2014

Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků

SUCHÁNEK, Petr

Basic information

Original name

Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků

Name in Czech

Konkurenceschopnost z pohledu podniku i jeho zákazníků

Name (in English)

Competitiveness from a business perpective and its customers

Authors

SUCHÁNEK, Petr (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Hradec Králové, Hradecké ekonomické dny 2014, p. 146-152, 7 pp. 2014

Publisher

Univerzita Hradec Králové Fakulta informatiky a managementu

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14560/14:00095739

Organization unit

Faculty of Economics and Administration

ISBN

978-80-7435-368-0

UT WoS

000398250200019

Keywords (in Czech)

kvalita; spokojenost zákazníka; výkonnost; konkurenceschopnost

Keywords in English

quality; customer satisfaction; performance; competitivenes

Tags

Reviewed
Změněno: 20/6/2017 13:47, Mgr. Kateřina Oleksíková, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Předmětem článku je analýza vzájemných vztahů kvality, spokojenosti zákazníka, výkonnosti a konkurenceschopnosti podniku. Článek je založen na výsledcích výzkumů autora provedených v rámci specifického výzkumu s názvem Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku (MUNI/A/0738/2012). Cílem článku je na základě analýzy jednotlivých veličin a jejich vzájemných vztahů vytvořit komplexní model podniku, který by mohl být následným výzkumem verifikován.

In English

Topic of this paper is to analyze the relations of quality, customer satisfaction, performance and competitiveness. The article is based on research carried out by the author under the specific research called Impact on quality performance and competitiveness (MUNI/A/0738/2012). The aim of the article is based on an analysis of individual variables and their interrelationships to create a comprehensive model of the company which could be verified by consequent research.

Links

MUNI/A/0738/2012, interní kód MU
Name: Vliv kvality na výkonnost a konkurenceschopnost podniku
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 28/10/2024 20:14