Detailed Information on Publication Record
2013
Motivování a rozvíjení matematicky nadaných žáků kaskádami úloh
BLAŽKOVÁ, Růžena and Irena BUDÍNOVÁBasic information
Original name
Motivování a rozvíjení matematicky nadaných žáků kaskádami úloh
Name in Czech
Motivování a rozvíjení matematicky nadaných žáků kaskádami úloh
Name (in English)
Motivation and development of mathematicaly gifted students
Authors
BLAŽKOVÁ, Růžena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Irena BUDÍNOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Nadaní žáci a jejich učitelé v českých školách: zaměřeno na přírodovědu a matematiku, p. 105-112, 8 pp. 354, 2013
Publisher
Paido
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00071861
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-7315-244-4
Keywords (in Czech)
diagnostika; motivace; nadání; matematické vzdělávání
Keywords in English
diagnostics; motivation; giftedness; mathematical education
Tags
Reviewed
Změněno: 28/3/2014 12:38, RNDr. Růžena Blažková, CSc.
V originále
Autorky nabízí pohled na současné perspektivy inkluze, inovativních vzdělávacích metod a na motivování nadaných žáků v České republice ve výuce matematiky a přírodovědy. Jsou uvedeny výzkumné výstupy ve vzdělávání nadaných žáků. Kapitola je zaměřena na motivování nadaných žáků v matematice s využitím různých speciálních postupů.
In English
The author provides current perspectives on inclusion, innovative educational methods and motivation of gifted students in Czech schools on the background of teaching science and mathematics. There are presented research results for the education of gifted students. The chapter is focused on motivation of science gifted students using various specific practices in mathematics.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|