k 2013

Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů

ČEŠKOVÁ, Tereza

Basic information

Original name

Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů

Name in Czech

Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů

Name (in English)

Analysis of a learning situation by its potential to develop the problem-solving competence

Authors

ČEŠKOVÁ, Tereza

Edition

XX. konference ČPdS 2013, 2013

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Prezentace na konferencích

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

výuková situace; metodologie AAA; didaktická kazuistika

Keywords in English

learning situation; AAA methodology; didactic casuistry
Změněno: 6/2/2014 15:48, Mgr. Tereza Češková, Ph.D.

Abstract

ORIG EN

V originále

Poster předkládá didaktickou kazuistiku jedné výukové situace z hodiny přírodovědy na prvním stupni základní školy. K analýze využívá metodiku AAA (anotace, analýza, alterace).

In English

The poster presents a didactic casuistry of the particular learning situation from the primary Science instruction. For the analysis it uses the AAA methodology (anotation, analysis, alteration).

Links

MUNI/A/0706/2012, interní kód MU
Name: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A
Displayed: 21/10/2024 02:58