ČEŠKOVÁ, Tereza. Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů (Analysis of a learning situation by its potential to develop the problem-solving competence). In XX. konference ČPdS 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů
Name in Czech Analýza výukové situace z hlediska potenciálu rozvíjení kompetence k řešení problémů
Name (in English) Analysis of a learning situation by its potential to develop the problem-solving competence
Authors ČEŠKOVÁ, Tereza.
Edition XX. konference ČPdS 2013, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) výuková situace; metodologie AAA; didaktická kazuistika
Keywords in English learning situation; AAA methodology; didactic casuistry
Changed by Changed by: Mgr. Tereza Češková, Ph.D., učo 209756. Changed: 6/2/2014 15:48.
Abstract
Poster předkládá didaktickou kazuistiku jedné výukové situace z hodiny přírodovědy na prvním stupni základní školy. K analýze využívá metodiku AAA (anotace, analýza, alterace).
Abstract (in English)
The poster presents a didactic casuistry of the particular learning situation from the primary Science instruction. For the analysis it uses the AAA methodology (anotation, analysis, alteration).
Links
MUNI/A/0706/2012, interní kód MUName: Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (Acronym: SKOLA 2013)
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 18/8/2024 08:54