MUSIL, Libor. Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work. In Matulayová, T., Musil, L. Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. first. Liberec: Technical University of Liberec, 2013, p. 10-72. ISBN 978-80-7494-032-3.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
Name in Czech Výzvy postmoderní institucionalizace pro vzdělávání v sociální práci.
Authors MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition first. Liberec, Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. p. 10-72, 63 pp. 2013.
Publisher Technical University of Liberec
Other information
Original language English
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50600 5.6 Political science
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14230/13:00071911
Organization unit Faculty of Social Studies
ISBN 978-80-7494-032-3
Keywords (in Czech) sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace
Keywords in English social work; modernity; postmodernity; institutionalisation
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Changed: 25/2/2021 13:40.
Abstract
The chapter is devoted to the question: “From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use in society?” Following the concepts of “social institution” and “institutionalisation”, the social work literature view of processes of “modern” and “postmodern” social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker’s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and “technical” apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.
Abstract (in Czech)
Kapitola je věnována otázce: Která témata vzdělávání jsou klíčová pro kultivaci schopnosti sociálních pracovníků poskytovat specifický typ pomoci a získat uznání pro jeho rutinní užívání v postmoderní společnosti? Z hlediska pojmů „sociální instituce“ a „institucionalizace“ je detailně popsán a interpretován pohled literatury o sociální práci na procesy „moderní“ a „postmoderní“ institucionalizace oboru. Rozpracováním charakteristik postmoderní institucionalizace sociální práce je zdůvodněn význam témat identity a vyjednávání role pro schopnost sociálního pracovníka získat uznání pro jeho obor. Autor doporučuje integrovat studium vědění a „technického“ vybavení sociálního pracovníka s reflektováním jeho identity a cvičením improvizované aplikace představ o identitě sociální práce při vyjednávání v postmoderním kontextu mnoha-oborových sítí.
PrintDisplayed: 5/5/2024 08:22