Detailed Information on Publication Record
2013
Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
MUSIL, LiborBasic information
Original name
Challenges of Postmodern Institutionalisation for Education in Social Work.
Name in Czech
Výzvy postmoderní institucionalizace pro vzdělávání v sociální práci.
Authors
MUSIL, Libor (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
first. Liberec, Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues. p. 10-72, 63 pp. 2013
Publisher
Technical University of Liberec
Other information
Language
English
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14230/13:00071911
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7494-032-3
Keywords (in Czech)
sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace
Keywords in English
social work; modernity; postmodernity; institutionalisation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 25/2/2021 13:40, Mgr. Blanka Farkašová
V originále
The chapter is devoted to the question: “From the viewpoint of postmodern institutionalisation, what education topics are crucial for cultivating the ability of social workers to provide a specific type of help and gain recognition for its routine use in society?” Following the concepts of “social institution” and “institutionalisation”, the social work literature view of processes of “modern” and “postmodern” social work institutionalisation are described and interpreted in detail. The importance of identity and role negotiation for the social worker’s ability to gain recognition for his occupation are substantiated by providing characteristics of postmodern institutionalisation of social work. Integrating the study of knowledge and “technical” apparatus of social work with a reflection on its identity and exercise of its improvised application in negotiation within the postmodern context of multi-occupational nets is recommended.
In Czech
Kapitola je věnována otázce: Která témata vzdělávání jsou klíčová pro kultivaci schopnosti sociálních pracovníků poskytovat specifický typ pomoci a získat uznání pro jeho rutinní užívání v postmoderní společnosti? Z hlediska pojmů „sociální instituce“ a „institucionalizace“ je detailně popsán a interpretován pohled literatury o sociální práci na procesy „moderní“ a „postmoderní“ institucionalizace oboru. Rozpracováním charakteristik postmoderní institucionalizace sociální práce je zdůvodněn význam témat identity a vyjednávání role pro schopnost sociálního pracovníka získat uznání pro jeho obor. Autor doporučuje integrovat studium vědění a „technického“ vybavení sociálního pracovníka s reflektováním jeho identity a cvičením improvizované aplikace představ o identitě sociální práce při vyjednávání v postmoderním kontextu mnoha-oborových sítí.