Detailed Information on Publication Record
2013
Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.
MATULAYOVÁ, Tatiana and Libor MUSILBasic information
Original name
Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.
Name in Czech
Sociální práce, vzdělávání a postmodernita. Teorie a studie vybraných českých, slovenských a polských otázek.
Authors
MATULAYOVÁ, Tatiana and Libor MUSIL
Edition
first. Liberec, 145 pp. 55-100-13, 2013
Publisher
Technical University of Liberec
Other information
Language
English
Type of outcome
Editorství odborné knihy
Field of Study
50600 5.6 Political science
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organization unit
Faculty of Social Studies
ISBN
978-80-7494-032-3
Keywords (in Czech)
sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace
Keywords in English
social work; modernity; postmodernity; institutionalisation
Tags
International impact, Reviewed
Změněno: 29/4/2014 15:46, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.
V originále
The book is devoted to the question: What can be done by schools, students or social work graduates in a postmodern society to ensure that people accept the notion that social work can offer them the expert assistance in solving the problems which the established, institutionalized, disciplines are not concerned? The first part of the book includes a notion of institutionalisation of social work in the postmodern context. The second part presents several studies of social work education in the Czech Republic, Slovakia and Pollen. The authors gather their findings in the areas of intercultural, participative creation of cognition and situational negotiation, which are relevant from the point of view of theoretical notion of postmodern institutionalisation of social work.
In Czech
Kniha je věnována otázce: Co mohou školy, studenti nebo absolventi studia sociální práce v postmoderní společnosti udělat, aby lidé získali a uznali představu, že jim sociální pracovníci mohou nabídnout odbornou pomoc s řešením problémů, jimiž se zavedené obory nezabývají? První část nabízí ucelenou představu institucionalizace sociální práce v postmoderních podmínkách. Druhá část obsahuje dílčí studie vzdělávání v sociální práci v České, Slovenské a Polské republice. Jejich autoři přinášejí poznatky o tématech mezikulturní, participativní tvorby poznání a situačního vyjednávání, které jsou relevantní z hlediska teoretických představ o postmoderní institucionalizaci sociální práce.