t 2013

Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

MATULAYOVÁ, Tatiana and Libor MUSIL

Basic information

Original name

Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

Name in Czech

Sociální práce, vzdělávání a postmodernita. Teorie a studie vybraných českých, slovenských a polských otázek.

Authors

MATULAYOVÁ, Tatiana and Libor MUSIL

Edition

first. Liberec, 145 pp. 55-100-13, 2013

Publisher

Technical University of Liberec

Other information

Language

English

Type of outcome

Editorství odborné knihy

Field of Study

50600 5.6 Political science

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Social Studies

ISBN

978-80-7494-032-3

Keywords (in Czech)

sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace

Keywords in English

social work; modernity; postmodernity; institutionalisation

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 29/4/2014 15:46, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.

Abstract

V originále

The book is devoted to the question: What can be done by schools, students or social work graduates in a postmodern society to ensure that people accept the notion that social work can offer them the expert assistance in solving the problems which the established, institutionalized, disciplines are not concerned? The first part of the book includes a notion of institutionalisation of social work in the postmodern context. The second part presents several studies of social work education in the Czech Republic, Slovakia and Pollen. The authors gather their findings in the areas of intercultural, participative creation of cognition and situational negotiation, which are relevant from the point of view of theoretical notion of postmodern institutionalisation of social work.

In Czech

Kniha je věnována otázce: Co mohou školy, studenti nebo absolventi studia sociální práce v postmoderní společnosti udělat, aby lidé získali a uznali představu, že jim sociální pracovníci mohou nabídnout odbornou pomoc s řešením problémů, jimiž se zavedené obory nezabývají? První část nabízí ucelenou představu institucionalizace sociální práce v postmoderních podmínkách. Druhá část obsahuje dílčí studie vzdělávání v sociální práci v České, Slovenské a Polské republice. Jejich autoři přinášejí poznatky o tématech mezikulturní, participativní tvorby poznání a situačního vyjednávání, které jsou relevantní z hlediska teoretických představ o postmoderní institucionalizaci sociální práce.