BAZALOVÁ, Barbora. Specifika ve vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem (Specific Features in Teaching Pupils with Asperger's Syndrome). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 225-232. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika ve vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem
Name (in English) Specific Features in Teaching Pupils with Asperger's Syndrome
Authors BAZALOVÁ, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inclusive Learning Environment in Primary Schools, p. 225-232, 8 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071934
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) Aspergerův syndrom; žák; porucha autistického spektra; edukace; inkluze; škola
Keywords in English Asperger's syndrome; pupils; autism spectrum disorder; education; inclusion; school
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Mgr. Barbora Bazalová, Ph.D., učo 11544. Changed: 15/2/2014 12:59.
Abstract
Kapitola představuje specifika ve vzdělávání žáků s Aspergerovým syndromem. V úvodu jsou prezentována teoretická východiska způsobu edukace žáků s tímto syndromem a uvedeny možné projevy jejich chování ve škole během vyučování. Dále jsou analyzovány faktory úspěšného inkluzivního vzdělávání a také faktory ztěžující tento způsob edukace. V další části jsou popsány možnosti dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků v problematice edukace žáků s Aspergerovým syndromem. Na závěr jsou nabídnuty názory krajských koordinátorek na kvalitu zajišťování služeb pro klienty s poruchami autistického spektra.
Abstract (in English)
The chapter introduces specific features in teaching pupils with Asperger's syndrome. Theoretical foundations of education for children with this syndrome and possible manifestations of their behaviour at school are described at the beginning of the chapter. Factors of successful inclusive education, as well as factors hindering this way of education are further analysed. The next section describes the possible further preparation of teachers in teaching pupils with Asperger's syndrome. Regional coordinators' opinions on the quality of providing services for clients with autism spectrum disorders are offered in conclusion.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 27/5/2024 16:42