SCHLIXBIEROVÁ, Iva. Význam prekonceptů v občansko-vědním vzdělávání (The importance of preconceptions in civil science education). In Minarovičová Katarína, Štěrba Radim. Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český kontext). 1st ed. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2013, p. 173-185. Občanstvo - výchova. ISBN 978-80-223-3534-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Význam prekonceptů v občansko-vědním vzdělávání
Name in Czech Význam prekonceptů v občansko-vědním vzdělávání
Name (in English) The importance of preconceptions in civil science education
Authors SCHLIXBIEROVÁ, Iva (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Bratislava, Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách (slovenský a český kontext), p. 173-185, 13 pp. Občanstvo - výchova, 2013.
Publisher Univerzita Komenského v Bratislave
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00071948
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-223-3534-8
Keywords (in Czech) prekoncepty vzdělávání
Keywords in English preconceptions education
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Iva Schlixbierová, Ph.D., učo 105010. Changed: 27/3/2014 08:06.
Abstract
Text je výsledkem výzkumu uskutečněného na katedře občanské výchovy. Prekoncepty stojí na počátku vzdělávacího procesu. Jejich vývoj je formován dalšími informacemi, které jedinec dostává například ve výuce. Avšak ve školách převažuje kvantitativní hledisko hodnocení, které nezohledňuje kvalitativní rozměr žáky převzatých informací a tvorbu jejich vlastních názorů.
Abstract (in English)
The text is the result of research conducted at the Department of Civics. Preconceptions stands at the beginning of the educational process. Their development is shaped by additional information that an individual receives, for example, in education. However, in schools outweighs the quantitative aspect of the evaluation that ignores the qualitative dimension of pupils adopted information and their own opinions.
PrintDisplayed: 25/7/2024 18:20